Martin Žídek absolvoval Státní hotelovou školu v Poděbradech. Během studií měl možnost pracovat v jedné z nejlepších restaurací v Německu "Zum Histrorischen Krug" ve Flensburgu, na Ministerstvu zahraničních věcí v Praze a v několika 5-ti hvězdičkových hotelech v ČR. Po škole nejprve pracoval jako restaurant manager v německém Siegburgu, pak nastoupil v tehdejší francouzské restauraci Chez Louis v hotelu Hilton Prague a v letech 1996-97 dostal možnost pracovat v nejlepší restauraci v Sydney - "San Francisco Grill" v hotelu Hilton Sydney v Austrálii. Po návratu do hotelu Hilton Prague nastoupil na provozní oddělení, kde byl zodpovědný za veškeré restaurace a bary hotelu. V létě roku 2000 se přesunul do úseku Groups & Conventions, kde se staral o akce typu IMF & World Bank summit 2000, NATO Summit 2002, 115. zasedání Mezinárodního olympijského výboru apod. V roce 2004 přijal nabídku na pozici Director of Sales, kde působí dodnes.
Největší moderní luxusní 5-ti hvězdičkový hotel v České republice nabízející služby na nejvyšší úrovni jak manažerům na pracovních cestách, klientům přijíždějícím na dovolenou nebo na konferenci či školení, tak i návštěvníkům našich několika restaurací, barů a ostatních služeb.
Vysokou kvalitou služeb, o čemž svědčí počet spokojených a často se vracejících zákazníků, k tomu samozřejmě nesmím zapomenout na příjemné a věčně usměvavé zaměstnance, 788 pokojů, multifunkční moderní kongresovou halu pro 1500 osob, exkluzivní sál Hilton Grand Ballroom pro 650 osob, dalších 28 plně vybavených konferenčních salónků, vysokorychlostní přístup na internet v celém hotelu, věhlasný CYBEX Health Club & Spa, rozsáhlé cateringové služby, výborná kuchyně a plno zajímavých tématických večerů a ochutnávek v našich restauracích a v neposlední řadě věrnostní program Hilton Honnors, který je již dlouhodobě vyhodnocován jako nejlepší na světě.
Velmi prostá: aby každý host odjížděl spokojený a rád se k nám vracel. To nás nutí stále se zlepšovat, být hostům na blízku, nabízet lepší a zajímavější služby a produkty, modernizovat, objevovat nové trhy, investovat do školení zaměstnanců. To vše samozřejmě přináší ovoce...
Jak již vybavení hotelu a naše zaměření napovídá, největší část klientely je tvořena především účastníky různých konferencí, kongresů, firemních školení a mítinků. Tento tzv. mítinkový segment činí 40 % celkové obsazenosti hotelu. Další velmi důležitá část naší klientely jsou turisté, kteří tvoří 35 % obsazenosti. Zbylých 25 % se v závislosti na sezóně dělí mezi obchodní cesty zástupců korporací, individuální klientelu a různé jednorázové projekty (koncerty, výstavy, filmové projekty atd.).
Především kvůli širokému spektru a kvalitě služeb a příjemnému personálu. Jako obchodní cestující bych určitě volil ubytování na patře Executive Floor kde je privátní recepce, Club Room s občerstvením zdarma, pokoje vybavené vším, co mi poslouží zde pracovat nebo relaxovat. Jako turista bych se pro Hilton Prague rozhodl hlavně kvůli lokalitě na břehu Vltavy a příjemné vzdálenosti do centra a díky Cybex Health Club & Spa, které nabízí nejen posilovnu, ale také bazén, jacuzzi, saunu, páru, squash, spinning, aerobic, horolezeckou stěnu a nepřeberné množství masáží a kúr. Jako pro kongresového organizátora by pro mne bylo rozhodující: počet sálů, jejich kapacity a vybavenost, dostatek výstavních ploch, ideální přístup přímo "z ulice" a nepřeberné množství menších propojitelných salónků, dostatek kapacity na obědy, kávové přestávky a večeře.
Kongresy menšího charakteru (do 1000 osob), u kterých jsme schopni zajistit jak ubytování tak i samotné jednání, neustále přibývá. Tento rok jsme měli průměrně alespoň jeden za měsíc. Kongresů většího charakteru je v Praze stále málo, i když se kvalitou služeb a kapacitami blížíme vyhlášeným kongresovým destinacím jako jsou Vídeň nebo Ženeva. K získání a uskutečnění těchto velkých kongresů je ale nutná naprostá spolupráce několika subjektů, např. většiny hotelů, magistrátu, vlády a různých státních nebo soukromých institucí. To se ale bohužel stále ještě nedaří v dostatečném měřítku zrealizovat.
Většinu důvodů jsem již uvedl v jedné z předchozích otázek. Rád bych ale ještě dodal, že klademe velký důraz také na celý proces rezervování těchto konferencí. Během celého procesu, od prvního kontaktu, přes podpis smlouvy, přípravy všech detailů, konference samotné, vyúčtování a navázání další spolupráce, se snažíme rychle a pružně reagovat na jakékoli požadavky ze strany organizátora. Ten v nás musí získat naprostou důvěru, jelikož svěřuje úspěch celé akce a spokojenost svého klienta do našich rukou. Z toho důvodu máme zvláštní oddělení, které se stará o veškeré akce právě probíhající v hotelu. V praxi to znamená, že ke každé akci, nebo lépe řečeno organizátorovi, je přidělen koordinátor, který se výhradně stará o celou akci od prvního dne až po odjezd posledního hosta. Veškeré změny a dodatečné požadavky jsou směřovány na koordinátora, ten je dále řeší s ostatními odděleními hotelu a organizátor se tak může plně věnovat svým klientům a celkovému průběhu akce.
V hotelovém průmyslu pracuji již 11 let a přímo v tomto oboru od roku 2000. Během té doby se především změnila rychlost komunikace, kdy se s nástupem emailu vše zrychlilo a také zjednodušilo. Také se změnil trend knihování, kdy velké akce byly rezervovány až několik let dopředu. V dnešní době se více akcí rezervuje na poslední chvíli nebo jen s minimálním časovým odstupem. Tomu samozřejmě napomáhá internet a různé on-line systémy, kde rok od roku zaznamenáváme velký narůst rezervací.
Stále je co vylepšovat. Z toho důvodu jsme právě začali renovovat pokoje, které budou mít úplně nový design. Rekonstrukce probíhá po malých částech za plného provozu a všech 788 pokojů by mělo být dokončeno do konce roku 2006. Také jsme v procesu instalace elektronického informačního a navigačního systému pro celý hotel. To především usnadní hostům orientaci v hotelu, ale také mohou zjistit, co právě probíhá v jakém sále, časový harmonogram a doprovodný program jejich konference, apod. Samozřejmě jako každý rok proběhne plánovaná údržba a vylepšení všech mítinkových prostor. Od roku 2006 budou veřejné prostory našeho hotelu kompletně měnit tvář a za pár let představíme Praze úplně nový hotel. Detaily bych si ale nechal na příště, protože to by nám zabralo několik stran...
Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz
Oblíbený autor, kniha: Mario Puzo - Kmotr
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): velmi rozličné v závislosti na aktuální náladě, dlouhodobě Depeche Mode, Nick Cave, Metallica, Rammstein a v poslední době 4TET, znáte to?
Oblíbená činnost: hrátky s dcerou, spaní, čtení, cyklistika
Kam byste se chtěl/a podívat: Himaláje nebo alespoň Karpaty na kole
Na co se těšíte: až se moje 18-ti měsíční dcera přestane v noci budit
Čeho se bojíte: v dnešní době snad všeho, hlavně o zdraví rodiny
Váš největší pracovní úspěch: 9 let u společnosti Hilton Int. a podepsání smlouvy na 115. zasedání Mezinárodního olympijského výboru, které proběhlo v našem hotelu v červenci 2003
Vaše motto: ...už to může být jenom lepší!
Oblíbený nápoj: víno
Oblíbená rozhlasová stanice: Evropa 2 nebo Radio Info
Oblíbené periodikum: Mladá Fronta Dnes, The Prague Tribune, Velo, Cykloturistika
Oblíbený server: Seznam
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě: asi Shrekem a žít s Fionou někde v bažině daleko od lidí a katastrof.
Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor